Monday, May 28, 2007

Un altfel de roman

Liga Studentilor Electrotehnisti (LSETH) de la Facultatea de Electrotehnica a fost anul acesta una dintre cele mai active ligi studentesti din Iasi. Cum a reusit LSETH sa lanseze varianta online a revistei "Curentul Indus", varianta care beneficiaza de un update zilnic cu informatii necesare studentilor si de un radio online, ne va spune Cristian Tudosa, project manejer "curentulindus.ro".

Reporter: Care a fost primul tau contact cu LSETH?
Cristian Tudosa: Eram student al Facultatii de Electrotehnica iar LSETH reprezenta studentii acestei Facultati, optiunile nu erau prea multe. Aceasta se intampla prin martie 2003.
R: Care a fost prima impresie despre LSETH?
C. T: Dificil de spus, eram boboc, nu mai avusesem treaba cu asa ceva, totul mi se parea o nebunie si in acelasi timp era foarte atragator.
R: Te ocupi de "curentulindus. ro". Ce inseamna acest blog pentru liga?
C.T: "Curentul Indus" reprezinta numele unui ziar create de LSETH. Ziarul a fost creat pentru prima data in 2001 de Adrian Caliman si Lucian Alexandroaie. Din dorinta, mai mult personala pot spune, de a relansa "Curentul Indus" am hotarat sa cream "curentulindus.ro" ca blog, dat fiind si explozia fenomenului de blogging in Romania. Acesta a fost planul initial. Cum spune si vorba "Socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ", pe parcurs am hotarat sa ramanem ca varianta de blog, mergea bine si utilitatea unui blog era mai mare. Blog - ul reprezinta 5% continut proriu si 95% continut preluat, stiri, anunturi, articole utile pentru studenti, mai ales din mediul educational.
R: Stiu ca la un momend dat ati vrut sa scoateti si revista tiparita.Ce a intervenit de nu s -a mai intamplat lucrul acesta?
C.T: Ca de obicei, primul factor al unei organizatii non - guvernamentale este factorul financiar. In momentul in care s - a rezolvat partial acest lucru, a aparut cel uman, lipsa timpului meu liber necesar pentru a discuta cu o tipografie. Speram , insa, in cele din urma, ca in luna iunie sa lansam bomba.
R: Ce crezi ca inseamna pentru studenti "curentulindus"?
C.T: Nu stiu cat de obiectiv pot fi eu, dat fiind ca e munca mea. Am intalnit prin camine persoane care mi-au spus ca uneori afla noutatio de pe "curentulindus.ro", afla lucruri pe care ar fi trebuit sa le stie dar poate din comoditate sau pur si simplu pentru ca nu citesc presa nu le - au aflat. Se spune ca utilitatea unui blog este verificata prin numarul comentarilor si vizitatorilor. Blog - ul ofera studentilor o informare cat mai rapida deoarece le - ar lua mult tim sa rasfoiasca un ziar si sa gaseasaca undeva pitita intr - un colt o stire din invatamant. Noi facem un fel de revisata a presei din invatamant.

"Radio Electro" se va relansa pe 1 octombrie a. c.

R: Ai si tu un blog personal. Ti l - ai creat pentru a fi la moda sau pur si simplu pentru ati exprima opinia personala?
C.T: Imi place sa scriu, imi place sa imi exprim liber opinia dar nu ma iau dupa moda. La momentul la care am scris eu primul text pe blog, 9 martie 2006, totul era la inceput. Acum, a devenit o adevarata moda sa ai un blog personal.
R: In afara de "curentulindus.ro" cu ce te mai ocupi?
C.T: Nu imi place sa stau pe bani parintilor, prin urmare mi-am luat viata in propriile maini si am un job care inseamna creatie, grafica, filme luminoase, adica din nou, exprimare libera.
R: Ati lansat si un radio online, "Radio Electro". Ce s- a intamplat de ati intrerupt transmisia?
C.T: Pentru prima data radioul a fost lansat in 2004 de acelasi om cu idei, Adrian Caliman. Am dorit sa il relansam in aceasta primavara dar nu am reusit sa avem sustinerea financiara necesara. Avem o vara intreaga la dispozitie pentru a pregati un proiect serios si in toamna, pe 1 octombrie a. c. , "Radio Electro" va fi din nou online.
R: Cat timp te mai vezi langa LSETH?
C.T: E dificil de spus! Depinde de ei daca ma vor alaturi, daca mai au nevoie de experienta mea. Din punctul meu de vedere la 30 iunie 2007 cred ca imi inchei activitatea efectiva in LSETH. Este foarte posibil, in functie de alegerile pentru presedinte de la 1 iunie sa decid sa mai raman alaturi de colegii mei.

No comments: